E.S.S.E: N.C.E Entrepreneurial Skills in Schools Education: Nurturing Citizenship and Entrepreneurship è un progetto finanziato dal Programma Europeo Erasmus plus e mira a rafforzare la capacità del sistema educativo scolastico di valutare le competenze di cittadinanza degli studenti con particolare attenzione all’imprenditorialità. Questo obiettivo sarà raggiunto sviluppando e testando una metodologia di insegnamento/apprendimento per gli insegnanti al fine di migliorare le loro competenze di valutazione e sviluppando un set innovativo di strumenti di valutazione e autovalutazione basati sul web che mirano alla creazione di un e-portfolio.

Il progetto coinvolge insegnanti di studenti dagli 11 ai 13 anni, che saranno formati sulla metodologia di valutazione delle competenze e sulle tecniche di autovalutazione degli studenti e sul loro coinvolgimento attivo nelle attività del WBL. L’obiettivo è quello di aggiornare le competenze chiave degli insegnanti, prepararli ad un’adeguata trasmissione delle competenze imprenditoriali e digitali e alla loro valutazione correlata, utilizzando gli strumenti e i percorsi più adatti.

Il progetto ha una durata di 24 mesi e vedrà la sua conclusione ad Agosto 2020.
Potete seguire gli sviluppi del progetto sulla Pagina Facebook Consorzio Ro.Ma. e sulla pagina Instagram consorzioroma.

E.S.S.E: N.C.E Entrepreneurial Skills in Schools Education: Nurturing Citizenship and Entrepreneurship is a project funded by the European Erasmus Plus Program aims at strengthening the capacity of the school educational system to assess the citizenship competences of students with a particular focus on entrepreneurship. This objective will be met by developing and testing a teaching/learning methodology for teachers in order to improve their assessment competences and by developing an innovative set of web-based assessment and self-assessment tools aiming at the creation of an e-portfolio.
The project involves teachers of students from 11 to 13 years old, who will be trained on the competencies’ assessment methodology and on the techniques of self-assessment of students and on their active involvement to the WBL activities. The aim is to update the key competences of teachers, prepare them to an adequate transmission of entrepreneurial and digital competences and to their related evaluation, using the most suitable tools and paths.

The project has a duration of 24 months and will end in August 2020.
You can follow the developments of the project on the Consorzio Ro.Ma. Facebook Page and on the consorzioroma Instagram page.

  For more information write us at email:  europa@consorzioroma.it